Vissza

HAT-20-01-0209

Határtalanul

Szerkesztve: 2023. 07. 16.

Erdély 2022 A Határtalanul kormányzati program keretein belül 1.443.000 Ft pályázati támogatással 2022.04.24-27-ig csodálatos négy napos ,1119 km –es úton vehettek részt diákjaink (18 fő). Betekintést kaptak "Erdélyország" mindennapjaink életébe és rendkívül gazdag irodalmi - történelmi múltjába. Megértették miért élnek ott is magyar ajkú emberek. Megismertek magyar vonatkozású emlékhelyeket (Pl.Mátyás királyunk szülőházát, Petőf Sándor és Júliája emlékeit Koltón). Megtapasztalták az erdélyi házias ízeket, szállásadóink vendégszeretetét. Láttak régi mesterségek produktumait. Az út közösségformáló szerepe is jelentős volt. Erősödött bennünk a hazaszeretet , az összetartozás érzése egymás és a határon túli magyarok iránt. Nagyszerű volt a szervezés. A szálláshelyek hibátlanok voltak. A diákok egyhangúlag pozitívan értékelték a kirándulást. "Maradjunk még, olyan jó itt" mondták hazainduláskor. Tanulóinkban erősödtek, mélyültek a hazaszeretet és a szülőföld iránti érzések.

2019.10.28

Határtalanul 2019 II.

2019 október 23-án reggel 6:30-kor iskolánk 16 tanulója és két tanára egy újabb varázslatos tanulmányi kirándulásra indult a Határtalanul program keretében. Utunk ezúttal Szerbiába, a Vajdaságba vezetett. Rövid pihenők után kb.12 órakor léptük át a határt Röszkénél, majd Zentára, a legmagyarabb városba mentünk. Itt először a Városi Múzeumban az Állandó néprajzi kiállítást tekintettük meg, majd a Tisza-parton megkoszorúztuk az 1697-es csata emlékművét. Utunk innét Csantavérre vezetett, ahol a helyiek összefogása által épített Páduai Szent Antal templomot csodálhattuk meg. A nap végén Szabadkára, a szállásunkra utaztunk. Másnap reggeli után újra útnak indultunk, ezúttal Péterrévére, a Samu Mihály Általános Iskolába tartottunk. Nagy szeretettel fogadtak bennünket: sportvetélkedő, kötélhúzás, közös éneklés tette színessé a találkozást. Innét Újvidékre utaztunk, ahol a város Pétervárad nevű részén megtekintettük Az Óratornyot és a várat. Láthattuk a Vajdasági Parlament és a Püspöki Palota épületét is, majd a sétáló utcán felszabadultan nézelődhettünk. Hazafelé megálltunk Csurrogon, ahol az 1944-45-ben ártatlanul halt magyar áldozatok emlékművénél róttuk le kegyeletünket. A harmadik napot Szabadkán töltöttük. Itt bejártuk a Városháza csodálatos épületét, majd a gyerekek csoportokban feladatlapokkal fedezték fel a várost. Ezt követően a Zsinagógát tekintettük meg, majd Palicsra utaztunk, ahol kellemes sétát tettünk. Az utolsó nap reggeli után összecsomagoltunk, buszra szálltunk és a palicsi Állatkertbe látogattunk el, ahol egy kellemes délelőttöt töltöttünk. 11 órakor indultunk haza, és kissé fáradtan, de sok-sok élménnyel gazdagodva este 6 órakor érkeztünk meg Sajóbábonyba. Reméljük, hogy még sok ilyen gazdag programot kínáló kirándulásban lesz részünk.(KA)

2019.10.18

Határtalanul 2019

A Sajóbábonyi Deák Ferenc Általános Iskola az Emberi Erőforrás Támogatáskezelő által meghirdetett
Határtalanul 2019. program keretein belül a

HAT-19-01-0411

számú
„Megelevenedett emlékek…”
Tanulmányi kirándulás hetedikeseknek című pályázaton sikeresen szerepelt.
A program keretében diákjaink 2019.10.23-tól 26-ig 4 napot tölthetnek Szerbiában

(Zenta, Csantavér, Szabadka, Törökbecse, Aracs, Újvidék, Bácstopolya, Pétervárad).
A pályázaton elnyert összeg: 1.433.960 Ft ,

amely 16 tanuló és 2 kisérő nevelő utazási költségeit, teljes ellátását, a szállásdíját és a szakmai anyag költségeit fedezi.

2019.04.04

HATÁRTALANUL-2019!

2019. március 27-30 között iskolánk 21 tanulója a Határtalanul program keretében erdélyi kiránduláson vett részt.
Jártunk Nagykárolyban, ahol a Petőfi szobor megkoszorúzása után megtekintettük a Károlyi-kastélyt.
Utunk következő állomása Endrődre vezetett, majd Szatmárnémetibe látogattunk. Látnivalókan itt is bővelkedtünk: Püspöki Palota kápolnája, Északi Színház, Református láncos templom, Kölcsey Szobra, Székesegyház, Vécsey-ház. A fárasztó nap után Koltóra utaztunk, ahol két éjszakát töltöttünk a szállásunkon.
A második napon kilátogattunk a koltói temetőbe, ahol emlékszalagot helyeztünk el gróf telekiSándor sírjánál, majd felkerestük a remény fáját. Ezt követően megkóstoltuk a Vajda-forrás vizét. A kastély parkjában megkoszorúztuk Petőfi Sándor és Szendrey Júlia szobrát, majd buszra szállva Nagybányára utaztunk, ahol az Ásványtani Múzeum ritkaságai vártak ránk. A történelmi belvárosban a gyerekek játékos feladatok segítségével keresték meg a nevezetes épületeket: István torony, Aranysas fogadó, Erzsébet-ház, Pénzverde. Este vendéglátóink táncházba invitáltak bennünket.
Harmadik nap Székelyhídra utaztunk, ahol a Böjte Csaba által alapított Gyermek jézus Otthon kis lakóit látogattuk meg és adtuk át adományainkat. A közös játék után Nagyszalonta volt a következő állomásunk, ahol Arany Jánoshoz kötődő emlékhelyeket ismerhettünk meg: Csonka torony, Arany Ház, mely ma tájházként működik, illetve ellátogattunk Arany Juliska sírjához.
Este elfoglaltuk szállásunkat Nagyváradon, mely városnak a felfedezése negyedik napon várt ránk: Székesegyház, Holdas templom, Szigligeti Színház, Sas palota, Szent László templom, Városháza.
Nagyváradi látogatásunkat követően hazaindultunk és kicsit fáradtan, de élményekkel gazdagodva, jókedvűen tértünk haza. (szerző: Éliás Antalné)